سی و دومین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی کشور و اولین نمایشگاه تولید داخل و دانش بنیان کرمانشاه

مهندس روح اله مزینانی مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در در سی و دومین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و نمایشگاه تجهیزات پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر هزار و ۸۰۰ پروانه تولید در ایران صادر شده است که از این تعداد هزار و ۶۰۰ فقره دارای مجوز صادرات هستند و در 500 قلم تولیدی به خودکفایی رسیده ایم.
مزینانی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۴۵ درصد از نیاز کشور در زمینه تجهیزات مصرفی پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی، بیمارستانی و صنایع وابسته در داخل کشور تولید می شود، افزود: این میزان با تلاش تولیدکنندگان این حوزه روز به روز در حال افزایش و در نتیجه کاهش واردات است.
وی با بیان اینکه کیفیت هر کالا و تجهیزات پزشکی چنانچه احراز شود می تواند مجوز صادرات دریافت کند، افزود: در طول یکسال گذشته افزون بر ۲۰ میلیون یورو انواع تجهیزات پزشکی صادر شده که این میزان روز به روز در حال افزایش است.
مهندس مزینانی اعلام داشت: با توجه به تحریم های ظالمانه ای که علیه کشور ما وجود دارد باید با حساسیت در زمینه صادرات گام برداریم و در این زمینه ابتدا نیازهای داخل تامین و سپس صادرات در دستور کار قرار می گیرد و تجهیزات پزشکی تولید شده به 63 کشور دنیا صادر می شود.
مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در طراحی و تولید تجهیزات پزشکی علوم مهندسی و پزشکی نیاز است، گفت: خوشبختانه در کشور در این حوزه دستاوردهای خوبی به دست آورده ایم و توان متخصصین این حوزه تا حد زیادی بالا رفته است.
وی افزود: در دوران کرونا که بسیاری کشورها با مشکل مواجه شدند، در ایران بواسطه تجهیزات پزشکی در حوزه تشخیصی و درمان مشکل چندانی نداشتیم و هم اکنون بواسطه وضعیت مناسب تجهیزات پزشکی کشور در حال حاضر عمده اعمال جراحی دنیا در ایران قابل انجام است.
مهندس مزینانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از تولید و تامین تا به امروز آمار درستی در حوزه تجهیزات پزشکی نداشتیم، بیان داشت: موضوع برچسب گذاری اصالت به همین منظور در دست اقدام و پیگیری و اجرا است و باید آن را جدی بگیریم تا در تولید و تامین مشکلی وجود نداشته باشد.
به گزارش وبدا، دکتر قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در حاشیه افتتاح نمایشگاه اولین اولین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی تولید داخل و دانش بنیان کرمانشاه بیان کرد:خوشبختانه روند روبه رشد تولید تجهیزات پزشکی روز به روز شتاب بیشتری می گیرد و از وابستگی کشور در این حوزه کاسته می شود.
دکتر محمدی هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی پزشکان، دندانپزشکان، سایر متخصصان و مردم با تجهیزات پزشکی تولیدی کشور عنوان کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین با برپایی این نمایشگاه قصد داریم زمینه ای فراهم شود تا برخی از این شرکت ها شعبه تولیدی خود را در کرمانشاه دایر کنند.
گزارش تصویری سی و دومین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و نمایشگاه تجهیزات پزشکی

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
آخرین نوشته ها
​همچنین ببینید:
تمایل به اخذ مشاوره بیشتر دارید؟؟
با ما تماس بگیرید!
تماس مستقیم

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش