شیوع تب دنگی

تب دنگی یک بیماری ویروسی است که ناشی از ویروس دنگی است و به وسیله پشه‌های مانند Aedes aegypti و Aedes albopictus منتقل می‌شود. این پشه‌ها به طور عمده در مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری زندگی می‌کنند.
عفونت با ویروس دنگی می‌تواند به دو شکل ظاهر شود: تب دنگی بدون علائم (بیماری آسیمپتوماتیک) یا تب دنگی معمولی که ممکن است شامل علائمی مانند تب، درد عضلانی و مفصلی، استفراغ، طپش قلبی، افزایش حساسیت به نور، و احساس خستگی شود.

 


 

در برخی افراد، عفونت با ویروس دنگی می‌تواند به شکل بسیار شدید‌تری، به نام تب خونریزی یا سندرم دنگی شدید، که ممکن است با علائم خطرناکی همچون نارسایی کلیه، خونریزی داخلی، و شوک آشکار شود.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، موارد تب دنگی در دهه‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. تخمین زده می‌شود که سالانه 390 میلیون عفونت دنگی در سراسر جهان رخ می‌دهد که حدود 96 میلیون مورد آن به بیماری آشکار تبدیل می‌شود. از دهه 1960 تا کنون، شیوع این بیماری 30 برابر افزایش یافته است.

 


تب دنگی یکی از بیماری‌های ویروسی مهم و در حال افزایش است که نیازمند تشخیص سریع و دقیق است. با توجه به شیوع بالای این بیماری در مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری، استفاده از لوله‌های Gel & Clot Activator در فرآیندهای آزمایشگاهی برای جداسازی و آماده‌سازی سرم جهت انجام تست‌های تشخیص این بیماری بسیار حیاتی است. این لوله‌ها به بهبود دقت و سرعت تشخیص کمک کرده و در نهایت به کنترل بهتر شیوع بیماری کمک می‌کنند.

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

برای دریافت مشاوره
رایگان
​​​​​​​ کلیک کنید!

دریافت مشاوره

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

​تماس سریع

تماس سریع

ثبت

کارشناسان ما در اسرع وقت برای مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

مشاوره رایگان
برای دریافت مشاوره شماره خود را وارد کنید.